Tentokrát měl návrh na přeznačení trasy trochu jinou motivaci, než obvykle. Zpravidla přeznačujeme trasu z důvodu tzv.optimalizace, tedy že paralelně s dosud vyznačenou cyklotrasou vzniká nová, příhodnější komunikace pro cyklisty. Tentokrát podnět pro přeznačení přišel od Policie ČR a jeho bezprostřední příčinou byla tragická kolize cyklisty s motorovým vozidlem, ke které došlo poblíž křižovatky silnic č. I/50 a č. III/0504, kde se nachází čerpací stanice Eurobit a motorest U Vlka. Na protější straně do této silniční křižovatky tvaru T ústí také odbočka polní cesty z Němčan s vyznačenou cyklotrasou č. 507, která pak kolmo protíná silnici č. I/50 a pokračuje do Hodějic.
Podle výsledku bezpečnostní inspekce Policie cyklotrasa jako liniový koridor navádí zvláště zranitelné účastníky do silně zatížené křižovatky a proto se navrhuje její přenesení do podjezdu v dojezdové vzdálenosti cca 1,2 km, který byl vybudován v r. 2019. Tehdy jsme přenesli na tuto novou cyklostezku značenou cyklotrasu č. 5097. Předtím také vedla spolu s trasou 507 přes křížení se silnicí I/50 a Němčany, kde se odpojila do Slavkova.
Podnět na přeznačení k nám doputoval od Policie ĆR přes Městský úřad Slavkov, Krajský úřad JmK a Krajskou komisi značení KČT 16. dubna. Vzhledem k okolnostem jsme okamžitě reagovali a hned následující víkend 19. dubna k jsme provedli prozatímní přeznačení a odkloněníí trasy č. 507 od kritické křižovatky do podjezdu pod silnicí č. I/50. Poté se odpojuje před Slavkovem na okresku III/0502 do Němčan a dále do Rousínova již po „staré“ trase.
Nová trasa je o něco víc, jak o 2 km delší, ale za odstranění úrovňového křížení s I/50 a zvýšení bezpečnosti je to daň zanedbatelná. Pro úplnost ještě dodejme k historii úprav tohoto kolizního místa, že oproti původnímu stavu na konci 90. let, kdy síť cyklotras vznikala, je to již třetí změna. K té první vyvolala v r. 2014 jednání též Policie ČR k nápravě stavu, kdy nejenže se v daném místě křížily s I/50 dokonce dvě cyklotrasy, 507 a 5097, ale druhá jmenovaná pak vesele pokračovala na Slavkov po této silnicí I. třídy. Kolmé křížení trasou 507 ale nebylo považováno za závadu. Nicméně rostoucí intenzita silničního provozu vedla v r. 2019 k výstavbě podjezdu a poté k přeznačení trasy 5097 na novou cyklostezku, A o zatím poslední, třetí změně již pojednal tento článek..